A magas konverzió alapjai

A konverzióoptimalizáláshoz és a magas konverzió eléréséhez számtalan összetevő szükséges, de ha az alapok nincsenek rendben, akkor esélyed sincs a kimagasló konverzióra. Ebben a cikkben átnézzük az alapfogalmakat és azt a 3 összetevőt, ami a magas konverzió alappillére.

A magas konverzió alapjai


Mi az a konverzió, a konverzió jelentése?!


A konverzió alatt általában a vásárlást értjük, de sok más dolog is lehet konverzió. A weboldaladon minden általad meghatározott cél elérése konverziónak számít, lehet ez egy feliratkozás, letöltés, űrlap kitöltés, vásárlás, regisztrálás, stb.

Mi az a konverziós ráta, konverziós arány?


A konverziós ráta egy arányszám, ami a látogatók számának és a meghatározott cél beteljesülésének a százalékos mutatója. A kiszámítás képlete pedig a következő: konverzió/látogatók száma x 100


Ha van 50 feliratkozód 200 látogatóból akkor a képlet alapján 50:200×100= 25 vagyis a feliratkoztató oldalad konverziója 25%. Ezt a képletet fejből kell tudnod.


Miért kötelező foglalkoznod a konverziós arány javításával?


Először válaszolj egy kérdésre! Ha választhatnál, hogy egy hónapig dupla konverziód legyen a honlapodon, vagy dupla látogató, akkor te melyiket választanád?


Ha a kétszer annyi látogatóra voksoltál, akkor ülj le egyes. Ha a látogatóid organikusan jönnek, akkor jobb konverzióval, több bevételed lesz ugyanannyi látogató mellett, ha pedig hirdetéseket futtatsz, akkor nagyon nem mindegy, hogy mennyibe kerül egy fizetett látogató.


A magas konverzió 3 alappillére

  • A konverzióoptimalizált weboldal
  • A validált, releváns termék, vagy szolgáltatás
  • Az ideális célszemély

Konverzióoptimalizált weboldal


A konverzióoptimalizált weboldal alappillérei

Hogy mitől lesz egy weboldal konverzióoptimalizált? Több dolog is szükségeltetik hozzá, íme az ismérvek:

  • Gyors
  • Mobilra optimalizált
  • Mérhető
  • A/B tesztelhető

Persze további dolgok is szükségesek az optimális konverzió eléréséhez, mint például a felhasználóbarát, letisztult webdesign, optimalizált landing oldalak, feliratkoztató oldalak.

De az ezekbe fektetett munka addig elfecsérelt idő lesz, amíg az alapokat nem raktad rendbe.


Gyors: A gyors weboldal nem csak a konverzióoptimalizálás (CRO) alapfeltétele, hanem a keresőoptimalizálásé is (SEO), szóval ezt a kérdéskört sehogy sem tudod megkerülni. Egy WordPress weboldal gyorsasága többösszetevős egyenlet, de akár kezdőként is kivitelezhető. Írtam erről egy cikket amit itt olvashatsz:WordPress gyorsítás kezdőknek


Mobilra optimalizált: A mobilra optimalizálás szintén nem csak a konverzióoptimalizáláshoz, hanem a SEO-hoz is elengedhetetlen. Az az alap, hogy egy weboldal reszponzív. A legjobb pedig az, hogy az asztalitól eltérő kinézetet tudsz készíteni mobilra.


Mérhető: Hiába minden, ha nem tudod, hogy az oldaladra látogatók mit, hol, meddig csinálnak, tehát a Google Analitycs kód elhelyezése a minimum, de nem feledkezzünk meg a Facebook pixelről vagy a HotJar-ról sem.


A/B tesztelhető: Ha nem tudsz tesztelni, akkor honnan tudod, hogy melyik változtatás milyen hatással van a konverzióra? Minél több összetevőt tudsz A/B tesztelni, annál jobb eredményeket fogsz elérni.
Az A/B tesztelésben nagy segítségedre lehetnek a Thrive Themes termékei.

Segítségükkel komplett landing oldalakat, feliratkoztató oldalakat, feliratkoztató űrlapokat, címsorokat tudsz versenyeztetni egymás ellen. (akár többet is)


A validált, releváns ajánlat


Maga az ajánlat azért került a második helyre, mert hiába a tiéd a világ legjobb terméke, szolgáltatása, ha a látogatók elé alig kerül, mert mondjuk lassú a weboldalad, vagy mobilról használhatatlan. De ajánlat lehet például egy lead magnet is, vagy hírlevélre feliratkozás.

Az egyik leglátványosabb konverzió növekedést, az ajánlat javításával tudsz elérni, illetve azzal, hogy a megfelelő célcsoportnak mutatod meg.


Ideális vevő

 

Az ideális vevő az a személy, akit előzetesen megalkottál magadnak a Buyer Personád vagy Avatarod elkészítése során. (lehet több buyer personád is) Végigvezetted az értékesítési csatornádon, amely során olyan állapotba került, (“lehetőleg nem idegállapotba”) hogy az alkalmassá tette őt a vevővé válásra.

A direkt eladás esélye egy ismeretlen (hideg) látogatónak nagyjából a nullával egyenlő. Ezért nagyon fontos, hogy először az odavezető utat építsd fel. Kelleni fog néhány valóban hasznos információt tartalmazó cikk és egy témába vágó lead magnet, vagy csali, amiért cserébe megadják az email címüket.

Ha pedig ez megvan, akkor indulhat az ismerkedés, a bizalom megszerzése, aztán előrukkolhatsz az ajánlattal. Itt is jobb először valami belépő termékkel indítani, aztán ha az sikert arat, akkor jöhet a főtermék és a többi.

Onnantól, hogy egy látogató megérkezik az oldaladra, már el kell kezdődnie a konverzióoptimalizálásnak. Például a cikkek címsorát azonnal tudod versenyeztetni a Thrive Headline Optimizer bővítménnyel. Annyi a dolgod, hogy telepíted és megírsz pár címsort és indítod a tesztet.


A megfelelő címsor megalkotása egy nagyon fontos összetevője az egyenletnek és ezt bizony jól meg kell tanulnod. Hogy miért? Mert címsorokat fogsz használni a blog cikkeknél, a feliratkoztató oldalon, a sales vagy landing oldalon, a kiküldött leveleidben, a Facebook és Google Ads hirdetésekben.

Ha a címsor írást minél jobban megtanulod, annál magasabb konverziós ráta fogja ezt meghálálni. A címsor írást pedig tökéletes elkezdeni a cikkeid címével. Készül egy cikk a címsor írással kapcsolatban, ahol külön kitérek a blogcikkek címének megválasztására, de addig is nézd meg ezt a képet.

A Thrive Headline Optimzer teszt eredménye

 

Ez az egyik cikkem címeinek versenyéről készült. Én úgy gondoltam, hogy a Hogyan telepíts WordPress-t a számítógépedre egyszerűen? cím jobban fog teljesíteni, ezzel szemben a WordPress tesztelése, fejlesztése saját gépen lenyomta, méghozzá nem is kicsit. Szóval hiába van egy elképzelésed, ha a tesztelés pont az ellenkezőjét mutatja.


Utána jön a feliratkoztató űrlap tesztelése, milyen típusú űrlap teljesít jobban, aztán, ha megvan a legjobb, akkor indulhat az űrlap finomhangolása. Írtam erről egy részletes cikket, amit itt olvashatsz: Hogyan gyűjts feliratkozókat profi módon – A Thrive Leads bemutatása.

Összefoglalás


Mivel ez a cikk a magas konverzió alapjairól szól, így tovább nem boncolgatom ezt a témát. Későbbi cikkekben majd belemegyek azokba az összetevőkben, melyek javításával a leglátványosabb eredményt lehet elérni. Addig is jó munkát kívánok a megvalósításhoz.

Szólj hozzá

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Az oldal tetejére