ActiveCampaign gyorstalpaló kezdőknek

A sokszor eltemetett email marketing még mindig a legjobb módja annak, hogy megismertesd magad a célközönségeddel.  Ha bevételszerzési célzattal működtetsz weboldalt, akkor pedig egyenesen kötelező eleme a marketingednek.

Az ActiveCampaign pedig a legjobb barátod lesz ezen a téren.

Az email kommunikációt, vagy ahogy a legtöbben nevezik a hírlevelezést sokféleképpen lehet művelni. Az egyszerű kézzel kiküldött hírlevélsorozattól el lehet jutni a viselkedésalapú, szegmentált hírlevél kommunikációig is.

Ahogy nő majd a listád és a folyamataid száma, úgy fogsz majd automatizálásért könyörögni. És itt jön be a képbe az ActiveCampaign, mellyel viselkedésalapú, automatizált értékesítési tölcséreket rakhatsz össze és mindezt már havi 9$ dollárért.

Mi az az ActiveCampaign?

Az ActiveCampaign, ha még nem ismernéd egy email marketing automatizáló és CRM szoftver. Ezek közül most az email marketing automatizálás vonala érdekel minket a leginkább.
Az ActiveCampaign ár/érték arányban nemzetközi viszonylatban is megállja a helyét, a hazai opciókat figyelembe véve pedig a ki merem jelenteni, hogy a legjobb választás.

Az ActiveCampaign árazása

4 különböző csomagban juthatsz hozzá az ActiveCampaign-hez. Kezdőként a Lite csomag lesz a te választásod, ami 500 kontaktig havi 9$. Egy darab email címet egyszer számol, nem számít az, hogy hány listádon szerepel. Van hozzá 14 nap trial verzió, mielőtt fizetősre váltanál.

Figyelmeztetés! A trial verzióban ravasz módon minden elérhetővé válik, aztán amikor kiválasztod a Lite tervet, akkor derül ki, hogy néhány funkcióhoz nagyobb terv szükséges, erre majd figyelj oda, de jelezni is fogom a következőkben.

Az ActiveCampaign ingyenes kipróbálása

Ehhez látogass el erre a címre ActiveCampaign és középen lévő mezőben, vagy a jobb felső Try it free gombra kattintva add meg az email címed, utána egy nevet, telefonszámot, válaszolj néhány kérdésre és készítsd el a fiókodat.

Az ActiveCampaign főoldala
Miután beléptél ez a felület fogad:

ActiveCampaign vezérlőpult

Első lépésként állítsuk át a nyelvet magyarra. Ehhez lépj alul a Settings menübe és ha már itt vagy, akkor add meg a személyes adataidat és a Language résznél keresd ki a Magyart, majd alul klikk a Save settings gombra.

Most lépj a Tracking, vagyis mostmár Követés almenübe és engedélyezd a Site Tracking funkciót a gomb átkapcsolásával, ez nagyon fontos. A weboldal URL-je hozzáadása mezőbe pedig add meg a honlapod címét.

Az ActiveCampaign listáid létrehozása

Mielőtt nekilátunk a listák elkészítésének, előtte néhány gondolat arról, hogy hogyan építettem fel én a rendszeremet.

Nálam van egy Quantum Spirit főlista, amibe mindenki bekerül. És vannak további listák, mint például Quantum Spirit vásárlók, Quantum Spirit hírlevél feliratkozók, vagy Quantum Spirit WP tanfolyam feliratkozók listája.

Azért is nevezem el ilyen pontosan a listákat, mert az ActiceCampaign több weboldalhoz is használható, így pontosan tudnom kell, hogy melyik honlap, melyik listájáról van szó.

Minden lead magnethez külön listát készítek és úgy működik a rendszer, hogy miután feliratkozik valaki a LM-ért cserébe, beállítok 10 perc várakozást, majd átiratom a nagy listára, erről pedig le.

Mindezt azért, hogy ha 2 hónap múlva ismét rátalál a csalira és közben elkavarta valahová, akkor ismét gond nélkül megkapja.

Azt vettem észre, ha rajtahagyom ezen a LM listán, akkor a feliratkozás megtörténik, de a csalit tartalmazó levél nem nagyon megy ki. Kommunikálni pedig mindig a főlistával szoktam. Esetleg szűkítem a szegmenst attól függően, hogy kinek szól a levél.

Listát létrehozni oldalt a Listák/Lista hozzáadása gombbal tudsz. Az első lista neve nálam a Tesztdomain főlista lesz. A lista URL címe a https://tesztdomain.hu, a lista leírásához pedig adj meg valami szöveget. Nálam ez lesz: Ezt az e-mailt azért kaptad, mert a tesztdomain.hu weboldalon vásároltál, vagy feliratkoztál valamelyik kampányra.

Katt a mentés gombra. Elkészült a lista, a legördülő lehetőségek közül válaszd a Speciális beállítások-at. A feliratkozás értesítés küldésénél be szoktam állítani egy email címet, hogy tudjam, ha valaki feliratkozik.

Az AC lista speciális beállítás menü

A fentiek alapján létrehozok egy Tesztdomain Ebook feliratkozók és egy Tesztdomain hírlevél feliratkozók listáját is. Jöhet a következő lépés.

Az ActiveCampaign űrlapok létrehozása

A listák megvannak, most valahogy be kell gyűjteni a nevet és az email címet. Ebben lesz segítségünkre az ActiveCampaign űrlap.

Lépj bal oldalt az Űrlapok menübe és kattints az Egy űrlap létrehozása gombra.

4 típusú űrlap elkészítésére van lehetőséged: beágyazott űrlap, lebegő állapotsáv, lebegő doboz, modális.

Vigyázz, ahogy már fentebb írtam, a trial időszak alatt minden opció elérhetővé válik. A Lite tervben pedig csak a beágyazott űrlap érhető le, szóval azt válaszd.

Adj neki egy nevet, nálam ez a Tesztdomain Ebook felirató lesz. Alul a műveleteknél megadom, hogy Feliratkozás listára és mellette kiválasztom a listát, ami jelen esetben a Tesztdomain Ebook feliratkozók listája lesz. Ha szeretnél, akkor új művelet hozzáadásával címkét is adhatsz hozzá, amikor feliratkozik. Én itt megadom azt, hogy salesebook feliratkozó.

Most következik az űrlap formázása. A feliratkozás Email-ekre, az adj hozzá leírást.. és a Teljes név mezőt kitörlöm az X-re kattintva.

A jobb oldali mezőből behúzom a Keresztnév mezőt, belekattintok és a Mező fejléc résznél átírom Keresztneved-re, kötelező részhez pedig berakok egy pipát.

Az AC űrlap formázása1
Email mezőbe klikk és átírom Email Címed-re. Jöhet a gomb formázása, kattints rá, az Elküld feliratot lecserélem arra, hogy ’Kérem az Ebookot!’.

Jobb felül kattints át a Stílus fülre és állítsd be az űrlap elrendezését, ez nálam marad így, az űrlap stílusa is.

Az AC űrlap formázása2
Most jöhet a gomb, itt add meg a gomb színét, a gombban lévő szöveg színét. Alatta meg lehet adni egyedi css-t is.

Készítettem magamnak egy sajátot, amivel a gomb teljes szélességű lesz és rámutatáskor is változik a színe. Ezt elhelyezem ide.

Bemásolom ide a teljes css kódot, ha gondolod használd fel te is nyugodtan. A színeket meg tudod módosítani, csak cseréld ki a hexa kódját a css-ben. Az ActiveCampaign logo megjelenítését kikapcsolom.

[code]._submit {text-align: center; font-size: 20px; display: block; margin: auto;width:100%;}
._submit:hover {
background-color: #0286f2!important; /* blue */
}
[/code]

Most pedig jöjjenek a checkbox mezők. Az, hogy kell-e egyáltalán checkbox és ha igen, akkor hány darab, na ez egy külön cikk témája is lehetne. Használok olyat is, ahol egy van, és még olyat is, ahol kettő, de ezt hamarosan kivezetem.

Szóval ez nem egy adatvédelmi állásfoglalás, használj annyit, amennyit a jogászod meghatároz!

Megmutatom, hogy készítheted el a checkbox-okat. Lépj vissza a Mezők fülre és az Egyéni mező hozzáadása gombra kattints rá.

Válaszd ki a Jelölőnégyzet(ek) opciót. A neve legyen Adatvédelmi tájékoztató mező, az opcióknál törölj ki kettőt. A megmaradt opciónál írj be valami szöveget, nálam ez lesz: Az Adatkezelési Tájékoztatót megismertem és elfogadom! Ha kész vagy, kattints a Hozzáadásra.

Jöhet egy következő Egyéni mező hozzáadása, szintén Jelölőnégyzet(ek) lesz, a neve pedig EDM levél hozzájárulás mező, az 1 opcióhoz írd be a megfelelő szöveget, nekem ez lesz: Hozzájárulok, hogy a Teszdomain.hu számomra EDM levelet is küldjön.

Szuper. Elkészültek a megfelelő mezők, melyeket megtalálsz a Mezők/Mezőim fülön.

Az AC űrlap formázása3

Húzd be először az EDM hozzájárulás-ost az email cím mező alá. Kattints bele és a Mező fejléc szöveget töröld ki, továbbá a hozzájárulok részhez tedd be a pipát.

Most húzd be az Adatvédelmi Tájékoztató mezőt és ott is végezd el az előző műveleteket. Most pedig menj vissza a szabvány mezőkhöz és adj hozzá HTML kód mezőt azért, hogy itt be tudjuk linkelni az Adatkezelési Tájékoztatót.

A kód mezőbe pedig tedd bele ezt, természetesen a saját adatkezelési oldaladat belinkelve: <p>Az <a href=” https://tesztdomain.hu/at/ “>Adatkezelési tájékozató</a> itt megtekinthető.</p>

Most lépj jobb felül a Lehetőségek fülre. A Küldés alatt, ami szerintem a Küldés után akar lenni, csak egy kicsit megcsúszott a Google fordító, amikor az AC-t magyarították, na szóval ott beállíthatod, hogy egy köszönet jelenjen meg, vagy átirányítson URL-re az űrlap beküldését követően.

És itt előkerül az egylépéses vagy kétlépéses feliratkoztatás kérdése. Ha kétlépéses feliratkoztatást alkalmaznál, akkor ugye itt nem a köszönő oldalt kell belinkelned, hanem egy olyan oldalt, ahol elmondod a feliratkozónak, hogy mindjárt tiéd az igényelt anyag, csak előbb igazolnod kell, hogy tényleg te vagy az, ezért lépj a megadott email fiókodba és ott kattints rá a kiküldött levélben található linkre/gombra.

Ehhez előbb készítened kell egy ilyen oldalt és ha megvan, akkor a linkjét add meg ide.
Űrlap művelet: alap esetben Feliratkozás listára, ez most a Tesztdomain ebook feliratkozók lista. További műveleteket is adhatsz hozzá, de ebbe most nem megyek bele.

Fontos azonban, hogy ha NEM szeretnél kétlépéses feliratkoztatást alkalmazni, akkor kattints a lista neve melletti fogaskerék ikonra.

Az AC űrlap formázása4
Itt az Optin megerősítést kapcsold ki. Ha pedig kell a két lépéses feliratkoztatás, akkor értelemszerűen ne kapcsold ki és az Optin email/szerkesztés-be lépj bele.

Itt szabd át a saját ízlésed szerint. Mutatom, hogy az enyém hogyan néz ki:

Az AC optin megerősítő levél
Ha a levél formázásával megvagy, akkor lépj a felül található  fogaskerék ikonra.

Az első sorban tudod megadni az email tárgysorát például: Email címed megerősítése az xy anyaghoz való hozzáféréshez!
A tőle részben add meg, hogy hogyan jelenj meg, mint feladó, ez nálam Oláh Zoltán – Quantum Spirit Media, alá az email címem.

A kampány tesztelésénél ki tudod küldeni egy email címre, hogy megnézd hogy fog mutatni. Miután mindennel megvagy kattints alul a bezár gombra. Most pedig kattints bal felül a Vissza az űrlapohoz gombra.

Utolsó lépéskeént határozd meg, hogy a sikeres megerősítés után mi történjen. Vagy üzenetet jelenít meg vagy átirányít URL-re. Ha az URL-t választod, akkor készítened kell egy Sikeres megerősítés oldalt és azt megadni itt.

Most jöhet jobb felül az Integrálás gomb, aztán kiválaszthatod, hogy illeszted be az oldaladba. Lehet kóddal, linkkel, WordPress bővítménnyel.

Az AC űrlap formázása5
Mi a WordPress pluginos megoldást fogjuk alkalmazni, hamarosan beállítjuk a plugint hozzá, ami átviszi a honlapodra az űrlapjaid shortcode-ját, illetve elhelyezi a beállítás részben bekapcsolt Tracking kódot is. Előtte azonban még elkészítünk egy email sablont, amit használni fogunk a későbbiekben.

Email sablon készítése az ActiveCampaign felületén

Lépj a Kampányok főmenü/Sablonok kezelése almenübe. Válassz ki egy levélsablont és ha megvan, akkor kattints a másolás gombra. Én a Welcome emailt választom. A másolatnál kattints a szerkesztés gombra és gyomláljuk ki azt, ami nem kell.
Én eléggé miniamlista stílusban készítem az emailjeimet. Nagyon ritkán használok képeket és neked is azt tanácsolom, hogy ne cifrázd túl a dizájnt, főleg ne az elején. A képek miatt hamarabb kerül promóciók fülre egy levél például.
Így néz ki az én átalakított email sablonom:

A QSP levélsablon
Ha befejezted az átalakítást középen felül nevezd át mondjuk Saját sablonom-ra, majd kattints jobb felül a Mentés és kilépés gombra. Most következik az ActiveCampaign összekötése a honlapoddal.

Az ActiveCampign összekötése a honlapoddal

Lépj be a WordPress admin felületére, majd Bővítmények/ új hozzádása és a keresőbe írd be azt, hogy ActiveCampaign. A találati lista első eleme kell nekünk, ezt telepítsd, majd kapcsold be.

Az ActiveCampaign bővítmény telepítése
A bekapcsolás után a Beállítások főmenüben megjelenik egy ActiveCampaign almenü. Lépj oda, és láthatod, hogy meg kell adni egy API URL-t és egy API KEY-t.

Lépj vissza az AC vezérlőpultjára és a Beállítások/Fejlesztő almenüben megtalálod mindkettőt. Ezeket másold be az ActiveCampaign bővítmény megfelelő helyére, aztán kattints alul a Connect gombra.

Ezt követően megjelenik a nemrég elkészített feliratkoztató form, valamint újabb almenük is megjelennek, ami azt is jelenti, hogy sikeres volt az API kapcsolódás.

Az Install Code-nál váltsd át a kapcsolót, hogy a Tracking kód elhelyezésre kerüljön, majd Update Settings. Az Update Settings gombra nyomj rá még párszor, amíg a teljes űrlap kinézetet át nem hozza.

A gomb alatt fognak megjelenni a felirató űrlapjaid. Alattuk fogod megtalálni az űrlap shortcode-ját, melyet kimásolva, beillesztve megjelenik az űrlap, ahol elhelyezed, nem kell a hosszú HTML kódot berakni.

Az AC formok shortcodjai a WordPress felületén

 

Ha lesz egy kis időd, akkor olvasd el a Thrive Architect bemutatása című cikkemet, és azon belül nézd meg az Optin oldal létrehozása Thrive Architet-tel videót. Abban látni fogod, hogy egy Lead gyűjtő űrlap létrehozása sokkal egyszerűbb is lehet.

Az alapvető ActiveCampaign automatizmusok létrehozás

 

Mielőtt nekikezdünk az automatizmusoknak, előtte szót kell ejtenem a címkékről. Címkékkel láthatod el a feliratkozott embereket annak függvényében, hogy mit szeretnél vele jelezni magadnak, vagy az ActiveCampaign-nek.

Mivel egy automatizmust több dolog is elindíthat, köztük egy címke megléte/hiánya is, ezért ez egy egyszerű módja a folyamatok kezelésének. Felépíthetsz előre magadnak egy címkerendszert, de menet közben is kitalálhatsz és hozzáadhatsz címkét.

A lényeg az, hogy te tudd pontosan, hogy mit takar és mi a célod vele. A következő automatizmusokban használni fogunk pár címkét és ezeket a gyorsabb haladás érdekében vigyük most fel az ActiveCampaign-be.

Lépj a Kapcsolatok főmenü, Címkék kezelése almenübe és add hozzá a következő címkéke: aktív, inaktív, érdeklődő, nem érdeklődő, várakozik.

Lépj vissza az ActiveCampaign vezérőpultjára és kattints az Automatizációk menüpontra és kattints felül az Egy automatizálás létrehozása gombra.

Itt találod az előre elkészített automatizmusokat, melyekből fel fogunk használni kettőt némi átalakítással, illetve később majd további összetett automatizálásokat is be fogok mutatni.

Az AC beépített automatizmusai

Az első négy automatizmus amit elkészítünk az a leiratkoztatási folyamatokat fogja vezérelni. Lehet, hogy furcsának tűnik, hogy ezzel kezdünk, de hidd el, hogy fontos szempont a listáid tisztán tartása, hogy csak olyan emberek legyenek rajta, akik valóban érdeklődnek irántad. Ezt az elején egyszer elkészíted, utána már nem kell vele többet foglalkozni.

Az első folyamathoz kattints a Kezdés elölről, majd a Folytatás gombra. A felugró ablakban felajánlja az indító trigger-eket. Számtalan esemény indíthatja az automatizálást, főképp a trial verzióban. A Lite tervben az RSS alapú-ig érhető el.

Az AC automatizmus triggerek Lite tevben
Nekünk most a Feliratkozik egy listára kell. Fentebb mondtam, hogy az én rendszerem úgy van kialakítva, hogy van egy főlista és arra átiratok mindenkit, továbbá vannak külön lead magnet listák, vásárlók listája stb.

A főlistára kerülő embereket címkézéssel kezelem. A vásárló kap egy vevő címkét, a csalit letöltő például egy xycsalifeliratkozó címkét. Ezek alapján pedig lehet szegmentáltan kommunikálni egy nagy listán szereplő embertömeggel, nem kell 5-6 kislistával foglalkozni.

Vissza az automatizmushoz. Válaszd ki indítónak a Feliratkozik egy listára opciót és add meg a főlistádat, a futtatások pedig legyen többször, a haladó beállításokhoz tegyél egy pipát és adj hozzá egy új feltételt a Kontakt részletei almenüből, a Címke, nem létezik =aktív, aztán a Mentés kezdete.

AC automatizmus kezdő trigger beállítása
Adj hozzá egy új műveletet az alatta található + jelre kattintva a Feltételek és munkafolyamatok közül, mégpedig az első helyen található Várj, amíg feltételre kattintással.

Jelöld be a ’Várakozás egy megadott időtartamon keresztül’, ami a várj x ideig rövidítve. Itt döntsd el, hogy mennyi időt adsz annak, aki feliratkozik hozzád, de nem nyit meg egy kampányt vagy emailt sem. Nálam ez 3 hét, szóval ennyire állítom.

A plusz jelre kattintva adj hozzá egy új feltételt a Feltételek és munkafolyamatok közül, mégpedig a Ha/Más feltételt kiválasztva.

A Válassz feltételt legördülő listából válaszd ki a műveletek almenüből a Nincs megnyitva opciót és legyen az egyéb kampány vagy email, ahol az egyéb a bármely akar lenni.

Most lett egy Igen/Nem kimenetű elágazásunk. Az Igen ággal folytatjuk most, méghozzá úgy, hogy hozzáadunk egy új műveletet a + jelre kattintva, de most a Kapcsolatok fülről választjuk a Leiratkozás és összes lista.

Mivel ez a friss feliratkozókra vonatkozik nem finomítjuk tovább a folyamatot. Most lépj a Nem ágra és adj hozzá egy új műveletet a Feltételek és Munkafolyamatok közül, ez legyen az Ennek az automatizálásnak a befejezése, majd egy ilyen műveletet helyezz el a Leiratkozás az összes listáról művelet alá is.

Felül nevezd el kedved szerint ezt az automatizációt, nálam az Inaktív feliratkozók törlése nevet viseli. A legutolsó lépés az, hogy a jobb felső sarokban ne felejtsd el Aktívra állítani a folyamatot. Így néz ki egyben:

Az Inaktív feliratkozók törlése automatizmus
Ez a folyamat azt csinálja, hogy ha jön az embered, feliratkozik bármely listádra, onnan bekerül a főlistára (ezt majd nemsoká beállítjuk) és 3 hétig nem nyit meg egy emailt, vagy kampányt sem, akkor szépen leiratjuk.

A következő automatizmusban az aktivitást fogjuk mérni azoknál, akik feliratkoztak valamelyik listára kattintottak vagy megnyitottak már leveleket, vagy jártak a honlapon valamikor, de egy hosszabb ideje nem jártak felénk, vagy nem reagáltak az emailjeinkre.

Velük szemben másképp kell viselkednünk, hiszen már megvolt pár interakció, csak valamiért elmaradtak.
A következő lépésként hozz létre egy új automatizmust, de most a sablonok közül választunk, mégpedig a Part 1 – Engagement Tagging nevűt válaszd ki és kattints a Folytatás gombra.

Nevezd át ezt is arra, amiről fogod tudni, hogy miről szól és nyomj rá a mellette található Ment gombra. Nálam ez az automatizmus az Elköteleződés mérés nevet viseli.

Az első Engaged címke nálam érdeklődő, a másodikat kitörlöm, a Disengaged-et átírom nem érdeklődő-re, az Inactive-ot átírom inaktív-ra és hozzáadok még egy műveletet.

Katt a + jelre, majd a Kapcsolatok elmenüből válaszd ki a Címke hozzáadása és írd bele azt, hogy várakozik.
Alatta a várakozás napok számát átírom 90-re.

Alatta átírom a címke eltávolítása várakozik-ra, a várakozás 21 nap műveletet kitörlöm, a címke hozzáadása Disengaged részt kitörlöm.

A címke eltávolítása Engaged-et átírom érdeklődő-re. A várakozás 30 nap műveletet törlöm. A címke hozzáadása Inactiv-ot átjavítom inkatívra, a címke eltávolítása Disengaged műveletet törlöm és hozzáadok egy új műveletet a Kapcsolatok almenüből, mégpedig a Címke hozzáadása és nem érdeklődő. Végül pedig egy Ennek az automatizmusnak a befejezése záróműveletet helyezek el és ne felejtsd el jobb felül Aktívra állítani.

Így néz ki, amikor elkészült:

Az Elköteleződés mérés automatizmus
Lehet, hogy feltűnt, hogy ennek az automatizmusnak nincs indítója, de ez itt így van jól, egy másik automatizmus fogja majd triggerelni.

Jöhet egy új automatizmus, a Part 2 – Engagement Tagging, nekem ez az Aktivitás mérés nevet viseli.
Az első lépéseknél add meg az oldal nevét és URL-jét. A válassz ki egy automatizálást, ahonnan kilép, az pedig az Elköteleződés mérés legyen, a válassz ki egy automatizálást, ahová belép, az szintén az Elköteleződés mérés legyen.

Annyival egészítjük még ki ezt a rövid folyamatot, hogy az indító triggerek alá elhelyezünk még egy műveletet. Az pedig a következő lesz: Kapcsolatok/Címke hozzáadása/aktív. A jobb felső sarokban pedig ne maradjon ki az Aktívra állítás.

Az Aktivitás mérés automatizmus
Tehát ez arról szól, hogy ha a feliratkozó kattint megnyit, látogatja a honlapunkat, akkor egyrészt kap egy aktív címkét, másrészt megszakad az Elköteleződés mérés automatizáció és újból elkezdődik, mert ugye ott 90 napos inaktivitást engedélyeztünk azoknak akik rendelkeznek az aktív címkével.

Most pedig jön az utolsó automatizmus a négyből, amely maga a leiratkoztató folyamat, de itt már jóval szofisztikáltabban fogjuk végrehajtani.

Készíts egy új automatizmust, Kezdés előlről/Folytatás és indítónak itt most a Címke hozzáadva opciót válaszd.

A címke pedig a nem érdeklődő, amivel az elköteleződés mérés zárult, a futtatások= többször, majd Start hozzáadása. Nálam ez a Leiratkoztató folyamat nevet kapta.

Új művelet jön mégpedig a Küldési lehetőségek fülön az Email küldése, majd katt az email megírása linkre.
Nevezd el az emailt, ezt a látogatóid nem látják, csak te. Nálam ez a ‘Mi a helyzet? Mi történt?‘ nevet kapta.

Válaszd ki a saját sablonodat, add meg a feladó-t, a válaszolj ide email címet és a tárgysort, amit viszont látni fog az, aki megkapja. Nekem a Le szeretnél iratkozni? a tárgymező, elég beszédes, de itt most nem köntörfalazunk.

Szerkeszd meg a levelet a saját ízlésed szerint, ami nálam így néz ki:

AC leiratás előtti levél
Adjunk hozzá egy új Várj, amíg feltételt, amit 2 napra állítok, de te tetszőlegesen megadhatsz mást is. Jöhet egy újabb feltétel ami a Ha/más legyen. Azon belül pedig a Műveletek/Megnyitva és utána a Mi a helyzet? Mi történt? levél legyen megadva.

Ezzel most lett egy Igen/Nem águnk. Az Igen ágra jöhet egy új automatizálás indítása, ami az elköteleződés mérés lesz, majd jöhet egy ennek az automatizálásnak a befejezése záró művelet.

A Nem ágra pedig jön egy Leiratkozás az összes listáról művelet, majd pedig az Ennek az automatizálásnak a befejezése. Záró mozzanatként ezt is Aktív-ra kell állítanunk a jobb felső sarokban.

Így néz ki egyben:

Leiratkoztató folyamat automatizmus az AC-ben

Készen is vannak a leiratkoztató és aktivitást mérő folyamataid. Elsőre kissé bonyolultnak tűnhet, de miután jobban megismerted az ActiveCampaign működését, már a kisujjadból is kirázod az ilyen automatizmusokat.

Összerakunk még egy egyszerű feliratkoztatási folyamatot és egy Üdvözlő email sorozatot. Úgy gondolom, hogy mindkettőre szükséged lesz.

Indíts egy új automatizálást, Kezdés elölről/Folytatás az indító pedig a Feliratkozik listára legyen, a lista nálam a Tesztdomain ebook lista lesz, a Futtatás pedig többször és Start hozzáadása.

Jöhet egy email küldés, amiben kiküldöm az ebook-ot, vagy a letöltő linkjét. Nevezd el, nekem ez most a Teszdomain ebook levél lesz. Az email tárgy mondjuk lehet az, hogy ‘Ahogy ígértem, az Ebookod megérkezett!‘. Ha kész a levél, akkor jobb felül a tovább, itt a Google Analytics-et kapcsold be és jöhet a befejezés.

Alá egy új művelet, ami a Várj, amíg lesz és állítsd be 10 percre. Most jön egy Leiratkozás listáról, ami a Tesztdomain ebook feliratkozók listája lesz. Majd egy újabb művelet, ez pedig a Feliratkozik listára, ami a Tesztdomain főlista lesz. Az utolsó művelet pedig az Ennek az automatizálásnak a befejezése. A neve pedig a Tesztdomain ebook kiküldése lesz és már csak Aktív-ra kell állítani. Íme:

Lead magnet automatizmus az AC-ben

Ezt az automatizmust le is tudod másolni és az újabb csali anyagokhoz igazítva átszerkeszteni és nem kell a nulláról újra felépítened.

Most pedig következzen az utolsó automatizmus ebben a cikkben, ami az Üdvözlő leveleidet fogja kezelni.

Fontos, hogy legyen egy ilyen sorozatod, mert egy csali anyag igénylése nem azt jelenti, hogy egyből rázúdíthatod a termékedet/szolgáltatásodat a feliratkozóra, hanem előtte ajánlott bemutatkozni.

Az is fontos szerintem, hogy ne süsd el ezt újból azoknak, akik egyszer már megkapták és ismernek, csak feliratkoztak egy másik lead magnetedre.

Indíts egy új automatizmust, Kezdés elölről/Folytatás az indító pedig a Feliratkozik listára.

A Válassz listát lehetőségnél az Egyéb listát válaszd, ami a Bármely lista akar lenni, csak ugye a fordítás nem résmentes. A Futtatások itt most Egyszer, és alatta a haladó beállításoknál szegmentálni fogjuk.

A Műveletek/Nincs listán és add meg a főlistádat. Utána már csak a Levél/Várakozás/Levél/Várakozás sorminta jön. Az, hogy mit küldesz a levélbe és milyen időközönként, az a te dolgod. Nálam így néz ki jelenleg:

Üdvözlő emailsorozat automatizmus az AC-ben

Irány az ActiveCampaign

Összefoglalás

Ha idáig eljutottál ebben a cikkben, akkor egy olyan felhasználói alapismeretek birtokába kerültél, ami bőven elég ahhoz, hogy elkezd az ActiveCampaign használatát a gyakorlatban. Persze az itt bemutatott folyamatokat tovább lehet fejleszteni, de itt most nem ez volt a cél.

Remélem tudtam segíteni az ActiveCampaign használatával kapcsoltaban és ha szeretnél további tippeket-trükköket ActiveCampaign, WordPress, automatizálás, konverziónövelés témakörben, akkor iratkozz fel a hírleveleimre.

Szólj hozzá

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Az oldal tetejére