Hogyan gyűjts feliratkozókat és közösségi média jeleket egyszerűen?

Hogyan gyűjts feliratkozókat és közösségi média jeleket egyszerűen_

Ha bevételszerzési céllal üzemeltetsz weboldalt, akkor kiemelt fontosságú, hogy minél hamarabb kezdd el gyűjteni a feliratkozókat. Az is fontos továbbá, hogy a bejegyzéseid, képeid könnyen megoszthatóak legyenek a különböző közösségi médiában.

Van erre egy tökéletes 2in1 megoldás, ami ráadásul ingyenes. Ezt az alkalmazást fogom ebben a cikkben bemutatni lépésről-lépésre. Kezdjünk is neki.

Regisztrálás a Sumo.Com-on

Látogass el a Sumo.com oldalára és regisztrálj egy fiókot a weboldaladnak a jobb felül található Sign Up gombra kattintva.

Ezt követően add meg a honlapod url-jét, egy e-mail címet és egy jelszót.

Sumo fiók regisztrálása

Innen átvisz egy másik oldalra, ahol írni fogja, hogy WordPress-t érzékeltek a háttérben és ha megadod a felhasználónevedet és jelszavadat, akkor telepítik a szükséges bővítmény. Ezt simán hagyd az alul található Skip feliratra kattintva.

A WordPress adatok kihagyása

Ekkor átvisz a Sumo admininsztrációs felületére.

A kód elhelyezése a honlapunkon

A kód elhelyezésére két megoldást mutatok be. Az egyik út az, amikor olyan sablont használsz, mint amilyen az Avada, amelyikbe gyárilag benne van a különböző kódok elhelyezésének lehetősége. Ekkor kattints az admin felületen középen felül található Get Install Code feliratú gombra.

A Sumo vezérlőpultja

Ez átvisz egy másik lapra ahol a kódba belekattintva az kimásolódik a vágólapra.

A Sumo által generált kód kimásolása

Nincs más dolgod, mint a sablonod megfelelő részénél bemásolni a /body záró tag elé. Az Avadánál a Sablon beállítások/Haladó menüpont/Google Analytics követőkód almenünél a harmadik ablakba másold be.

A Sumo kód elhelyezése az Avada sablonban

Ha a sablonodban nincs ilyen lehetőség, akkor pedig telepíteni fogunk hozzá egy bővítményt. Ehhez lépj a Bővítmények/Új hozzáadása lehetőséghez. A keresőbe írd be azt, hogy Sumo. A következő bővítményt telepítsd, majd kapcsold be.

A Sumome plugin telepítése

Most lépj a vezérlőpultra, ahol láthatod a Sumo plugin információs ablakát. Most kattints a zöld színű Connect gombra.

A Sumome plugin kisablaka

Add meg azt az e-mail cím/jelszó párost amivel a Sumo-nál regisztráltál. Arra figyelj oda, hogy ne az új fiók regisztrálása lehetőségnél add meg az adatokat, hanem klikk az alul található Login gombra és ott.

Bejelentkezés a Sumome bővítménybe

A Sumo közösség megosztás beállítása

Miután bejelentkeztél a bővítménybe, a WordPress vezérlőpultján a Sumo ablakban kiírja, hogy Sumo is Connected.

Most kattints a Dashboard gombra, majd a Sumo Settings feliratú négyzetre. Ez átvisz a Sumo admin felületére, ahol beállítjuk a megosztó modult.

Előtte még hozzákapcsoljuk a Sumo-t a Google Analytics-hez. Lépj az Analytics menüben a Google Analytics almenüre és kattints a kék connect feliratú gombra. Ezután engedélyezd, hogy a Sumo kapcsolódjon a Google fiókodhoz.

A Sumo összekapcsolása az Analytics fiókkal

Ha ez megvan, akkor  a select your tracking id lehetőségnél válaszd ki a honlapodat és klikk a next gombra. Még egy kis ablakban rá kell nyomni az Ok-ra és ezzel végeztél is.

Most lépj a SOCIAL menünél a Share lehetőségre és klikkelj az középen megjelenő Activate now gombra.

Ezzel aktiváltad a közösségi megosztás lehetőséget. Most pedig végig megyünk az almenükön.

Lépj a Settings almenüre. Itt bal oldalt látod az elérhető szolgáltatásokat, jobb oldalon pedig az általa használtakat. Egy sima bal egér gombos fogd és vidd módszerrel húzd át azt ami kell és vedd ki azt, ami nem. A Services maradhat smart-on. A Shares Label-nél tudod átírni a Shares feliratot megosztásra vagy Likeok-ra, ha akarod. A Background Color-nál háttérszínt adhatsz meg.

A megosztó rész beállítás menüje1

A Buttons Size-nál válaszd ki a gombok méretét, a Padding-nél pedig térközt adhatsz meg. A Style-nál a gomb formáját választhatod ki.

Ha az Use Default background color be van kapcsolva, akkor a márka szerinti színnel jelenik meg a gomb, de ha kikapcsolod, akkor egyed színt is megadhatsz.  A Share Counts-nál a szám azt jelenti, hogy minimum hány megosztásnál mutasson értéket. Alatta a megosztás számlálót tudod ki/be kapcsolni, az alatt pedig az összes megosztás mutatását.

A Mobile résznél meg tudod adni pixelben, hogy mekkora méretű kijelző alatt váltson mobil nézetre. A Mobile List view-nél a lisa nézetet tudod bekapcsolni. A Mobile Scroll into view-nél pedig csak akkor jelenik meg a gombsor, ha elkezdik az oldalt görgetni.

A megosztó rész beállítás menüje2

Most lépj a Layout almenüre. Itt tudod megadni, hogy hol jelenjen meg a megosztó gombsor asztali gépen és mobilon. Alapértelmezett esetben a kékkel jelölt helyen jelenik meg. A további beállításhoz pedig kattints a fogaskerék ikonra. Itt engedélyezd a globális beállítások felülírását. Ha ez megvan akkor megjelenek a további beállítási lehetőségek. Szinte ugyanazok, mint amit a Settings résznél átnéztünk, de ha legörgetsz alulra, ott találsz pluszban egy Offsets nevű beállítást, amivel a megosztó bart tudod függőlegesen és vízszintesen elmozgatni.

A megoszó gombsor elrendezés

Az Inline Sharing résznél tudsz készíteni oldalon belül megjelenő megosztó kódot. Ezt most kihagyjuk.

A Mobile Optimized fülön a kapcsolót átbillentve tudsz mobilon eltérő megosztó bart létrehozni.

A Display Rules almenünél tudod megadni, hogy hol jelenjen meg vagy adott esetben hol ne jelenjen meg a közösségi média megosztás lehetőség.

Nézzünk rá egy példát. Azt akarod például, hogy a kosár oldalon ne jelenjen meg, akkor Add New Rule/Not Show/ URLs/Paths/Exactly Matching és ide jön az hogy: https://quantumspiritmedia.hu/kosar/, majd klikk a zöld Add This Condition gombra. Ezzel azt éred el, hogy Nem fogja mutatni az olyan url-en, ami pontosan egyezik azzal, hogy: https://quantumspiritmedia.hu/kosar/. Számtalan variáció alapján tudsz még szabályt létrehozni, de ezekbe most nem megyek bele jobban. Tesztelgesd.

A Services almenünél össze tudod kapcsolni a honlapod Facebook/Twitter oldalát és onnan behúzni a megosztásokat.

A tracking rész már fizetős opció. Itt úgynevezett utm paraméterekkel tudod ellátni a megosztó linkeket. Az URL Shortener rész is fizetős, itt az urleket tudod elrövidíteni.

A Sumo képmegosztás beállítása

Most lépj a SOCIAL menü Image Sharer almenühöz és aktiváld. A beállítást a közösségi média megosztó részben tanultaknak megfelelően végezd el.

Feliratkozó gyűjtés a Sumo segítségével

Ehhez lépj a FORMS menüre, ahol létrehozzuk az első feliratkoztató űrlapunkat. Kattints a jobb felül található Create New Form gombra.

A My Goal fülön ki kell választani egy célt, amit szeretnénk elérni. Jelen esetben ez most az első lehetőség lesz, vagyis az e-mail cím gyűjtés. Felhívnám azonban a figyelmed az utolsó Collect Info With Custom Code opcióra. Itt tudsz elhelyezni olyan html kódos űrlapot, amit a saját e-mail szoftveredben készítettél el.  Ilyen például az ActiveCampaign, vagy MailChimp.

Sumo form My Goal menü

Jöhet a Form Type fül. Itt választhatod ki, hogy milyen típusú űrlap legyen. Az ingyenes csomagban a Cart Casino és a Click Trigger Popup nem érhető el. Válaszd most a Welcome Mat-ot. Ez egy olyan legördülő ablak, amivel a honlapunkra látogató embereket tudjuk üdvözölni és felíratni például a hírlevél listánkra.

A hármassal jelölt Design fülön pedig kialakítjuk a kinézetet.

A feliratba belekattintva írd át a szöveget valami neked tetszőre. A szöveg szélességét, igazítását, betűméretét, típusát, színét állítsd be olyanra, amilyenre szeretnéd. A dizájnolást rád bízom, abba túlságosan nem megyek bele, de amikor a gombokat alakítod, akkor láthatod majd, hogy a Click Action-nél több opció is van. Most válaszd a Submit Form lehetőséget.

Új beviteli mezőket is tudsz hozzáadni mégpedig  jobb felül az Add New lehetőségre kattintva választhatod ki, hogy milyen jellegű mezőt szeretnél elhelyezni. A GDPR őrület miatt elhelyezendő checkboxot is itt tudsz betenni.

Bár számomra még mindig nem tiszta, hogy kell-e jelölőnégyzet hírlevél feliratkoztatásnál vagy nem. De ezt csak a margóra írva jegyzem meg. Ha teszel, abból nem lehet baj, aki pedig emiatt nem iratkozik fel, azt nem is kell siratnod szerintem. Ha nálad lesz ilyen bepipálós mezőt, akkor arra figyelj, hogy az Required, azaz kötelező legyen.

A Sumo Form Design menü

Jöhet a Visibility rész. Itt két lehetőséged lesz. Smart mode, vagy Manual mode. A Smart Mode-nál nincs különösebb dolgod, itt magától dönti el, hogy hol és mikor jeleníti meg a Welcome mat-ot. A Manual Mode pedig egyéni beállításokat tesz lehetővé.

Az első opciónál meg tudod azt adni, hogy mennyi idő múlva mutassa ismét a formot, ha valaki látta, de nem iratkozott fel. A How-nál ha bekapcsolod a gombot, akkor az egérrel nem tud lejjebb görgetni a tartalomig.

A Display Mode-nál tudsz megjelenést változtatni. A Display Rules-nál pedig az előzőleg mutatott megjelenési szabályokat adhatsz meg. Az Advanced Settings-nél a feliratkozottak/nem feliratkozottak elől elrejtheted, valamit értesítést kaphatsz ha valaki feliratkozik.

A Sumo form Visibility menü

Jöhet a Success fül. Itt az Add New e-mail gombra kattintva tudsz készíteni köszöntő e-mailt. Ha ilyet szeretnél, akkor ezt meg tudod tenni a levelező szoftvereddel is, felesleges ezt használni. A feliratkozás után lehetőség van például letöltést engedélyezni, vagy átirányítani egy url-re, mondjuk egy általad készített köszönő oldalra, vagy ha kettős feliratkoztatást használsz, akkor előtte a további instrukciókat megadó oldalra.

Az Auto Close Timer-nél pedig megadhatod, hogy feliratkozás után mennyi idővel záródjon be az ablak. Ez lehet soha, azonnal vagy konkrét időintervallum.

A Sumo Form Success menü

Végezetül pedig lépj a Connect to Email Service fülre, ahol számtalan szolgáltató szoftverével össze tudod kapcsolni a Sumo alkalmazást, így az átadja a beszerzett adatokat az általad használ hírlevélküldőnek. Ha ezzel is megvagy akkor jöhet a Publish. Persze ezen kívül több űrlapot is készíthetsz attól függően, hogy mit szeretnél vele elérni, de a metodikája ugyanez lesz.

A Sumo Form email services menü

Összefoglalás

Gratulálok! Most már tudod, hogyan kell a Sumo-nál regisztrálni az honlapodat, hogyan kell a kódot a weboldaladon elhelyezni. Be tudod állítani a közösségi média és a képmegosztó modult is. Tudsz feliratkozókat gyűjteni, ráadásul mindezt úgy, hogy az egész egy filléredbe sem került.

Sok sikert kívánok a megvalósításhoz!

Szólj hozzá

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Az oldal tetejére